Założenie i prowadzenie sklepu internetowego to marzenie wielu osób. Gdzie szukać bezpłatnych szkoleń na temat prowadzenia sklepu internetowego? Niektóre z nich szukają pomysłu na siebie, inne zaś chcą po prostu zrezygnować z pracy na etacie. Niemniej jednak zawsze potrzebujemy odpowiednio się przygotować do tego, aby prowadzić własną działalność gospodarczą. Możemy przy tym skorzystać z oferty płatnych szkoleń, jednak nie każdy posiada odpowiednie środki finansowe, aby je opłacić. W związku z tym pojawia się pomysł skorzystania ze szkoleń bezpłatnych. Gdzie ich szukać? Czy rzeczywiście mogą dąć nam odpowiedzi na najważniejsze pytania? Odpowiadamy.
Szkolenia dla bezrobotnych
W najlepszej – wydawałoby się – sytuacji są osoby bezrobotne. Mogą one bowiem skorzystać z różnorodnych szkoleń, które oferują im urzędy pracy w całej Polsce. Wśród nich co jakiś czas pojawia się oferta szkolenia z zakresu prowadzenia sklepu internetowego. Osoby zarejestrowane jako bezrobotne mogą skorzystać z niego za darmo. Wystarczy tylko wypełnić odpowiedni wniosek. Musimy umotywować swoją chęć uczestnictwa w takim, a nie innym kursie. Niemniej jednak pracownicy urzędu zwykle wyrażają zgodę na szkolenie, nawet jeśli składa je osoba zupełnie niezwiązania z branżą e-commerce.
Darmowe szkolenia mają za zadanie zaktywizować bezrobotnych. Co więcej, mogą oni starać się o środki niezbędne na założenie działalności gospodarczej, na przykład w formie sklepu internetowego. Niestety, ze szkoleń finansowanych przez urząd pracy mogą skorzystać jedynie ci, którzy nie pozostają w jakimkolwiek stosunku zatrudnienia. Oznacza to, że pracują oni w ramach umowy o pracę, ale również umowy o dzieło czy umowy zlecenia. Bezrobotni nie mogą oczywiście prowadzić własnej firmy. Bezrobotni mogą korzystać z bezpłatnych szkoleń w centrach aktywizacji zawodowej. Wtedy też niekoniecznie muszą oni rejestrować się w urzędzie pracy.
Darmowa szkoła policealna
Szkoły policealne działają obecnie w każdym większym mieście. Z ich oferty może skorzystać każdy, kto posiada wykształcenie średnie. Często oferują one roczne przygotowanie do prowadzenia sklepu internetowego. Kursanci uczą się, jak funkcjonuje świat e-commerce. Niektórym z nas roczne przygotowanie może wydawać się zbyt długie. Ostatecznie chcemy przecież otworzyć własną działalność jak najszybciej. Niemniej jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby założyć sklep internetowy, a w międzyczasie uczęszczać na kurs. Co więcej, dowiemy się na nim nie tylko tego, jak założyć i prowadzić sklep online.
Poznamy też zasady pozycjonowania, content marketingu czy w ogóle tego, jak reklamować swoją działalność. Kończąc kurs będziemy wyposażeni także w dużą wiedzę techniczną, która pozwoli nam poradzić sobie z drobnymi usterkami w sklepie. Często gdy tylko się pojawią, musimy wzywać na pomoc informatyka. Okazuje się jednak, że wiele awarii jesteśmy w stanie usunąć we własnym zakresie. Zanim jednak zdecydujemy się na konkretny kurs, sprawdźmy, jaki jest jego program.
Nie każda szkoła policealna proponuje nam dokładnie to samo. Czasami okazuje się, że pod pięknie brzmiącą nazwą nie kryje się nic szczególnego. Zwróćmy również uwagę na to, kto będzie prowadził kurs. Dobrze, aby było to kilka różnych osób. Wśród nich powinien znaleźć się między innymi informatyk czy specjalista do spraw reklamy.
Kursy eksperckie
Darmowe kursy z zakresu prowadzenia sklepu online proponują również ci, którzy od lat handlują w sieci. Poprowadzenie takiego kursu jest dla nich doskonałą formą reklamy, a dla nas sposobem na zdobycie potężnej dawki wiedzy. Dlaczego potężnej? Ponieważ mamy do czynienia z ekspertami, osobami, które znają temat od podszewki, a nie jedynie z książek. Tego typu kursy znajdziemy przede wszystkim w internecie. Niektórzy umieszczają je na swojej stronie internetowej, inni na blogu, jeszcze inni w social media.
Często kurs podzielony jest na kilka odcinków. Po każdym z nich przyswoimy kolejną dawkę bezcennej wiedzy. Kursy dostępne są jednak w formie całkowicie podstawowej. Zazwyczaj eksperci mówią jedynie o tym, jak założyć sklep internetowy. Nie ma natomiast mowy o sposobie reklamowania się czy o tym, jak pokonać konkurencję. Tego typu tematy poruszane są w dodatkowych, zwykle płatnych odcinkach. Niemniej jednak uczestnicząc w kursie darmowym, możemy przekonać się, czy w ogóle odpowiada nam forma przekazywania wiedzy przez daną osobę.
Darmowe, czy dobre?
Pozostaje jeszcze kwestia tego, czy darmowy kurs w ogóle może być dla nas wartościowy? Oczywiście! Wszystko zależy tutaj od rodzaju kursu i tego, kto będzie go prowadził. Ważne, aby była to osoba, która posiada doświadczenie w handlu internetowym. Bardzo ważna jest również nasza postawa, zaangażowanie i determinacja. Im bardziej skupimy się na temacie, tym więcej z kursu wyciągniemy. Pamiętajmy jednak, że darmowe szkolenie to jedynie preludium do zdobywania dalszej wiedzy. Możemy czerpać ją z artykułów eksperckich, czy też z książek akademickich. Ważne, aby zebrane materiały pomogły nam rozwijać nasz biznes. To zaś pozwoli nam efektywniej prowadzić sklep i więcej zarobić.